nazwa dokumentu: Burmistrz Brzostku ogłasza przetarg na Rozbudowę z przebudową istniejącego budynku oświatowego (stara szkoła) z przeznaczeniem na przedszkole na działce nr ewid. gr. 1493 położonej w miejscowości Brzostek, obręb 1, gm. Brzostek | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zamawiający: Gmina Brzostek Brzostek, 25. 02. 2016 r. ul. Rynek 1 39-230 Brzostek
znak sprawy: IZP. 271.1. 2016
SPROSTOWANIE DO ZAWIADOMIENIA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Zamawiający, dokonuje sprostowania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie: „Rozbudowa z przebudową istniejącego budynku oświatowego (stara szkoła) z przeznaczeniem na przedszkole na działce nr ewid. gr. 1493 położonej w miejscowości Brzostek, obręb 1, gm. Brzostek”
W zawiadomieniu było: - termin wykonania zamówienia:do dnia 31.07.2015 r.
Po dokonaniu sprostowania jest: - termin wykonania zamówienia: do dnia 31.07.2016 r.
ZAMAWIAJĄCY Burmistrz Brzostku Wojciech Staniszewski
Zamawiający: Gmina Brzostek Brzostek, 25. 02. 2016 r. ul. Rynek 1 39-230 Brzostek
znak sprawy: IZP. 271.1. 2016
ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Zamawiający, działając na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych, (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 roku poz. 907 z póź. zm.), zwanej dalej ustawą, zawiadamia, że „Rozbudowa z przebudową istniejącego budynku oświatowego (stara szkoła) z przeznaczeniem na przedszkole na działce nr ewid. gr. 1493 położonej w miejscowości Brzostek, obręb 1, gm. Brzostek” jako najkorzystniejsza wybrana została oferta nr 8 złożona przez:
ECORESBUD Sp. z o.o., ul. J. Piłsudskiego 23, 38-200 Jasło
- cena: 2 518 613, 52 zł brutto, słownie: dwa miliony pięćset osiemnaście tysięcy sześćset trzynaście zł 52/100 - termin wykonania zamówienia: do dnia 31.07.2015 r.
Uzasadnienie wyboru: Oferta najkorzystniejsza (oferta nr 8) wybrana została zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (dalej siwz), którymi były: cena (waga 95 %) i gwarancja jakości (waga 5%). Oferta otrzymała najwyższą liczbę punktów, tj. 98,36, obliczoną zgodnie ze wzorem określonym w rozdz. IX pkt 9 siwz.
Ponadto Zamawiający przedstawia nazwy (firmy), siedziby i adresy Wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację:
ZAMAWIAJĄCY
Burmistrz Brzostku Wojciech Staniszewski
Zamawiający: Gmina Brzostek Brzostek, 04. 02. 2016 r. ul. Rynek 1 39-230 Brzostek
Wykonawcy uczestniczący w postępowaniu nr IZP. 271.1.2016
dotyczy: przetargu nieograniczonego na realizację zadania pn. „Rozbudowa z przebudową istniejącego budynku oświatowego (stara szkoła) z przeznaczeniem na przedszkole na działce nr ewid. gr. 1493 położonej w miejscowości Brzostek, obręb 1, gm. Brzostek.
Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 roku, poz. 907 z późniejszymi zmianami) niniejszym przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami poniżej:
Pytanie: W przyjętym modelu nie jest wymagany komin jeżeli bezpośrednio nad urządzeniami nie ma okien. W modernizowanym budynku znajdują się cztery okna nad miejscem montażu pomp ciepła. Proszę o weryfikację. Odpowiedź: Zgodnie z nowymi wytycznymi wprowadzonymi w 2016r dla przewidzianego zestawu dwóch absorpcyjnych pomp ciepła wraz kotłem gazowym, należy zastosować odprowadzenie spalin ponad dach budynku poprzez przewód spalinowy ze stali nierdzewnej wraz z zamontowaniem klap zwrotnych oraz czopucha. Komin przewiduje się do zamocowania na ścianie zewnętrznej budynku po stronie północnej z wyprowadzeniem go ponad połać dachową. Klapy zwrotne, czopuch, sterowanie – wg rozwiązań i wymogów zaproponowanego przez oferenta konkretnego producenta urządzenia. W związku z powyższym w poz. 13. przedmiaru branża sanitarna – instalacja c.o. i kotłownia, należy wycenić komplet obejmujący komin wraz z oprzyrządowaniem jakie zaleca i wymaga producent pomp i kotła.
Zamawiający
Burmistrz Brzostku Wojciech Staniszewski
Zamawiający: Gmina Brzostek Brzostek, 03. 02. 2016 r. ul. Rynek 1 39-230 Brzostek
Wykonawcy uczestniczący w postępowaniu nr IZP. 271.1.2016
dotyczy: przetargu nieograniczonego na realizację zadania pn. „Rozbudowa z przebudową istniejącego budynku oświatowego (stara szkoła) z przeznaczeniem na przedszkole na działce nr ewid. gr. 1493 położonej w miejscowości Brzostek, obręb 1, gm. Brzostek.
Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 roku, poz. 907 z późniejszymi zmianami) niniejszym przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami poniżej:
Pytanie: Zgodnie z projektem architektonicznym (rys. A-6 Przekrój A-A)należy zastosować wełnę mineralną gr. 20 cm na ocieplenie dachu, w przedmiarze wełna mineralna gr. 26 cm. Proszę o podanie grubości wełny, jaką należy przyjąć do wyceny. Odpowiedź: W pozycji 134.d.4.2.przedmiaru branża budowlana należy wycenić docieplenie gr. 20 cm.
Pytanie Zgodnie z projektem drogowym (rys.D-2 szczegół „A”) na chodniki i place należy zastosować kostkę brukową gr 6 cm, w przedmiarze kostka brukowa grubości 8 cm. Proszę o podanie grubości kostki, jaką należy przyjąć do wyceny. Odpowiedź: W pozycji 229.d.7.przedmiaru branża budowlana należy wycenić kostkę brukową gr. 6 cm.
Pytanie W zestawieniu stolarki okiennej jest ok. 28 m2 stolarki okiennej z PCV, w przedmiarze brak takiej pozycji. Odpowiedź: Stolarkę należy wycenić w następujący sposób. Pozycje 143-153 przedmiaru branża budowlana należy wycenić jak poniżej. Ponadto dołączyć pozycje 153a i 153b.
W nawiązaniu do powyższego załącza się nowe zestawienie stolarki okiennej i drzwiowej.
Pytanie: Prosimy o uzupełnienie pozycji przedmiaru od nr 143 do 153 dotyczących stolarki i ślusarki poprzez szczegółowe rozpisanie poszczególnych szt. okien i drzwi według zestawienia stolarki okiennej i drzwiowej. Z udostępnianego przedmiaru nie wynika w których pozycjach zostały uwzględnione okna PCV, drzwi wewnętrzne płytowe. Przedmiar dot. okien drewnianych jest błędny a ponadto wysokość fasady aluminiowej nr Fal 2 na zestawieniu jest nieprawidłowa-prosimy o korektę.
Odpowiedź: Pozycje 143-153 przedmiaru branża budowlana dotyczące stolarki należy wycenić jak w odpowiedzi powyżej. Ponadto dołączyć pozycje 153a i 153b. (rozpisane pozycje dotyczące stolarki patrz odpowiedź powyżej).
Pytanie: Wykładzina kauczukowa podana w kosztorysie jest trudna w utrzymaniu. Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie wykładziny z innego materiału o podobnych parametrach? Odpowiedź: Należy wycenić tak jak w przedmiarze (poz. 94 i 95 branża budowlana) – Posadzki z wykładzin z tworzyw sztucznych – wykładzina kauczukowa.
Pytanie: Poz. Nr 196 przedmiaru budowlanego ściany z pustaków łupanych jednostronnie. Czy nie powinno być z kamienia elewacyjnego. Odpowiedź: Na ścianie północnej budynku ma być zastosowany pustak łupany jednostronnie jako cokół a nie płytki z kamienia elewacyjnego.
Pytanie: W przedmiarze robót brak pozycji na dostawę i montaż stolarki drzwiowej: D6w, D10wł, D11wł, D12w, D14w Odpowiedź: Pozycje 143-153 przedmiaru branża budowlana dotyczące stolarki należy wycenić jak w odpowiedzi powyżej. Ponadto dołączyć pozycje 153a i 153b. (rozpisane pozycje dotyczące stolarki patrz odpowiedź powyżej).
Pytanie: Nadal brak odpowiedzi na: -proszę przedstawić rysunek szczegółowy komina i czopuchów do urządzeń gazowych, usytuowanie w budynku i wysokość montażu. Może być wyszczególnienie elementów komina z podaniem typu klap zwrotnych i czy będą posiadać jakieś sterowanie. Odpowiedź: W projekcie zastosowano zintegrowaną pompę ciepła z kotłem gazowym, lokalizowaną na zewnątrz budynku. Przyjęty model nie wymaga stosowania komina ponad dach budynku. Jednakże w przedmiarze ujęto komin dla przypadku zastosowania innego równoważnego urządzenia, innego producenta, dla którego zastosowanie takiego komina będzie konieczne (rozwiązanie systemowe producenta). Komin wtedy przewiduje się do zamocowania na ścianie zewnętrznej budynku po stronie północnej i wyprowadzenia go ponad połać dachową. Klapy zwrotne, czopuch, sterowanie – wg rozwiązań i wymogów producenta urządzenia.
Zamawiający
Burmistrz Brzostku Wojciech Staniszewski Do pobrania: Z-1 Zestawienie stolarki okiennej i drzwiowej.
Zamawiający: Gmina Brzostek Brzostek, 29. 01. 2016 r. ul. Rynek 1 39-230 Brzostek
Wykonawcy uczestniczący w postępowaniu nr IZP. 271.1.2016
dotyczy: przetargu nieograniczonego na realizację zadania pn. „Rozbudowa z przebudową istniejącego budynku oświatowego (stara szkoła) z przeznaczeniem na przedszkole na działce nr ewid. gr. 1493 położonej w miejscowości Brzostek, obręb 1, gm. Brzostek.
Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 roku, poz. 907 z późniejszymi zmianami) niniejszym przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami poniżej:
Pytanie: W przedmiarach brak montażu kratek wentylacyjnych w pomieszczeniach i na kominach. Odpowiedź: W wycenie należy przewidzieć montaż kratek wentylacyjnych z PVC w pomieszczeniach i kratek stalowych ocynkowanych na kominach przeciw ptakom. W związku z powyższym należy do przedmiaru branża budowlana wstawić i wycenić poz. 251 i 252
Pytanie: - proszę przedstawić rysunek szczegółowy komina i czopuchów do urządzeń gazowych, usytuowanie w budynku i wysokość montażu. Odpowiedź: Nakłady na komin, czopuch i inne kształtki należy ściśle dopasować do zastosowanego zestawu pomp ciepła oraz zewnętrznego kotła gazowego. Instalacja jest ujęta w przedmiarze na c.o. i kotłownię w poz 13.
Pytanie: Z rys. K-5 wynika, że na poziomie poddasza zaprojektowane są wieńce żelbetowe na dwóch poziomach oraz rdzenie (słupy) żelbetowe wraz z podmurowaniem (ścianka kolankowa). W przedmiarze brak pozycji rozbiórki i wykonanie tej pozycji. Pożądany jest również rysunek-schemat konstrukcyjny poddasza oraz przekroje B-B i C-C2. Odpowiedź: W związku z powyższym w przedmiarze branża budowlana pozycję 36 należy wycenić w niżej podany sposób:
pozycję 37 należy wycenić w niżej podany sposób:
Wstawić i wycenić dodatkowe pozycje: 37a d.2, 37b d.2, 37c d.2, 37d d.2, 37e d.2
Pytanie: Zaprojektowano gzyms z profili z płyty glinokrzemianowej klejony do podłoża z wełny (na części powierzchni) co ze względu na wagę elementów jest niemożliwe. Czy można zastosować systemowe profile styropianowe powlekane siatką i masą fasadową. Odpowiedź: Przyjęty w projekcie odtworzony nowy gzyms dekoracyjny jest przewidziany z płyty glinokrzemianowej o gęstości 685kg/m3 mocowany za pomocą kleju systemowego oraz kołków ramowych do mocowania w murze. System płyty umożliwia wykonanie pustki powietrznej wewnątrz profilu w celu zmniejszenia ciężaru gzymsu. Nie dopuszcza się stosowania alternatywnego profilu styropianowego.
Pytanie: Rys. K-6 pokazuje schemat podparcia słupów więźby dachowej. Brak pozycji na ten temat w przedmiarach. Odpowiedź: Zamawiający potwierdza. W związku z powyższym należy do przedmiaru branża budowlana wstawić i wycenić poz. 253, 254, 255
Pytanie: Proszę o podanie parametrów windy gastronomicznej. Odpowiedź: Winda gastronomiczna o dwóch kieszeniach – część czysta , część brudna, drzwi gilotynowe, udźwig do 100 kg, wymiary szybu 80 x 120 cm , mechanizm napędowy w nadszybiu z dostępem od strony korytarza.
Pytanie: W odniesieniu do stolarki z opisu technicznego wynika, że: Wszystkie drzwi o wymaganej klasie odporności ogniowej, dymoszczelności oraz inne drzwi, które po całkowitym otwarciu zawężają szerokość drogi ewakuacyjnej należy zaopatrzyć w samozamykacze. Proszę o uszczegółowienie wyposażenia poszczególnych drzwi (samozamykacze, czy samozamykacze tylko na skrzydle czynnym czy na biernym też, mechanizmy antypaniczne-czy mają być i czy tylko na skrzydle czynnym czy na biernym też, ilości i rodzaje zamków). Odpowiedź: Mechanizmy antypaniczne – na skrzydle czynnym. Samozamykacze na skrzydle czynnym i biernym.
Pytanie: W zestawieniu projektowanej stolarki okiennej występują okna PCV w kolorze RAL 7005. Na rysunku brak profili PCV do produkcji okien z okleiną w takim kolorze. Proponujemy zamianę stolarki PCV na aluminiową. Odpowiedź: Dopuszcza się zamianę stolarki okiennej z pcv na aluminiową . Nie dopuszcza się zamiany stolarki drewnianej.
Pytanie: W opisie dot. instalacji c.o. istnieje zapis: grzejniki z podłączeniem dolnym od podłogi. Na rozwinięciu instalacji c.o. wrysowane są również grzejniki z zasilaniem bocznym. Jakie należy przyjąć? Odpowiedź: Należy przyjąć podłączenia grzejników zgodnie z rozwinięciem.
Pytanie: Czy instalacja wody może być zrobiona na PP?. W opisie istnieje zapis: „Instalację wodociągową wody zimnej wykonać np. z wielowarstwowych rur zespolonych, układanych w ścianach i w wylewce. Rury łączy się za pomocą złączek zaciskowych.” Odpowiedź: Instalacje wody należy wykonać zgodnie z projektem, stosując wielowarstwowe rury łączone za pomocą złączek zaciskowych. W związku z powyższym w przedmiarze branża sanitarna roboty sanitarne wod.-kan. pozycje 40, 41, 42, 43, 44 winny być wycenione następująco:
Pytanie: Oddymianie klatki schodowej. Czy pow. czynna klapy dymowej podana na rzutach połaci dachowej tyczy się sumy klap czy jednej klapy. Czy oddymianie dotyczy klap dymowych kopułowych czy okien dachowych oddymiających. Czy oddymianie może być realizowane za pomocą jednej klapy spełniającej parametr pow. czynnej oddymiania. Czy wysterowanie koniecznie musi być realizowane oddzielnie dla każdej klapy czy ze względu, że oddymianie jest w ramach jednej klatki może być na jednej centrali sterującej. Czy w oddymianiu ma być zaplanowane opcjonalnie przewietrzanie i czy ma być centrala pogodowa do zamknięcia klapy. Odpowiedź: Powierzchnia czynna klapy dymowej na rzucie połaci dotyczy 1 klapy. Suma powierzchni czynnej klap = min. 2,6 m2. Klapa płaska (typ okienny). Może być zastosowana jedna klapa pod warunkiem dostosowania więźby dachowej do jej gabarytów. Przy 2 klapach sterowanie z jednej centrali (muszą się otworzyć jednocześnie). Przewidzieć opcjonalne przewietrzanie . Nie przewidywano zamykania z centrali pogodowej.
Modyfikacja treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 roku, poz. 907 z późniejszymi zmianami) niniejszym informuje o dokonaniu następujących zmian w treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia: Dotyczy odporności ogniowej w zestawieniu stolarki okiennej i drzwiowej: Dotychczasowy zapis: Odporność ogniowa drzwi D p.poż. 1, D p.poż. 2, D p.poż. 3, D p.poż.4, Dp.poż. 5, D p.poż. 6 –EI30 Zastępuje się zapisem: Odporność ogniowa (drzwi D p.poż. 1, D p.poż. 2, D p.poż. 3, D p.poż.4, D p.poż. 6) – EI30 Odporność ogniowa drzwi D p.poż. 5 – EI60
Jednocześnie na podstawie art. 12a ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 roku, poz. 907 z późniejszymi zmianami) informuję, że w celu umożliwienia Państwu uwzględnienia w treści przygotowywanych ofert wprowadzonych zmian Zamawiający przedłuża termin składania ofert oraz wniesienia wadiumdo dnia 05.02.2016 r. do godz. 9.30.
Zamawiający Burmistrz Brzostku Wojciech Staniszewski
IZP.271.1.2016 Brzostek, 29.01.2016 r. Ogłoszenie powiązane: Ogłoszenie nr 12930-2016 z dnia 2016-01-19 r. Ogłoszenie o zamówieniu – Brzostek Wykonaniu prac związanych z rozbudową i przebudową istniejącego budynku oświatowego (stara szkoła) na cele 7-oddziałowego przedszkola wraz z instalacjami zewnętrznymi i wewnętrznymi, przebudową układu komunikacyjnego samochodowego i... Adres strony internetowej na której Zamawiający udostępnia Specyfikacje istotnych Warunków Zamówienia:www.bipbrzostek.mserwer.pl Numer ogłoszenia: 20566 - 2016; data zamieszczenia: 29.01.2016 Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu. Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 12930 - 2016 data 19.01.2016 r. SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY Gmina Brzostek, Rynek 1, 39-230 Brzostek, woj. podkarpackie, tel. 14 680 30 26, fax. 14 680 30 25. SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU II.1) Tekst, który należy zmienić:
Zamawiający Burmistrz Brzostku Wojciech Staniszewski
Zamawiający: Gmina Brzostek Brzostek, 27. 01. 2016 r. ul. Rynek 1 39-230 Brzostek
Wykonawcy uczestniczący w postępowaniu nr IZP. 271.1.2016
dotyczy: przetargu nieograniczonego na realizację zadania pn. „Rozbudowa z przebudową istniejącego budynku oświatowego (stara szkoła) z przeznaczeniem na przedszkole na działce nr ewid. gr. 1493 położonej w miejscowości Brzostek, obręb 1, gm. Brzostek.
Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 roku, poz. 907 z późniejszymi zmianami) niniejszym przekazuje treść zapytań wraz z wyjaśnieniami poniżej:
Pytanie: Czy w zestawieniu stolarki w klasie odporności ogniowej naświetla boczne i górne stałe nie powinny być w klasie E160 ze względu, że nie jest to zamknięcie ogniowe a część stała ściany (warunki techniczno-budowlane paragraf 232 pkt. 4 z uwzględnieniem pkt. 6). Odpowiedź: Dostosować się do zestawienia stolarki.
Pytanie: W zestawieniu stolarki i przedmiarze brak klap oddymiających oraz instalacji systemu oddymiania. Odpowiedź: W ofercie należy uwzględnić dostawę i montaż 2 klap dymowych o wymiarach 2,1x1,2 m wyposażonych w siłowniki i centralki sterowania. Zasilanie wg. rys. E12 – obwód G12 oraz rys. E8. W związku z powyższym należy do przedmiaru branża budowlana wstawić i wycenić poz. 248
Pytanie: W „szczegółowej specyfikacji technicznej dot. posadzek 12.00.00” str 3 pkt. 2.4 – opis niejednoznacznie wskazuje na rodzaj wykładziny, opisując parametry wykładziny kauczukowej a określając ją jako PCV – czy rodzaj wykładziny to wykładzina kauczukowa czy też wykładzina PCV niejednorodna?. Dodam, że w przedmiarze jest napisane – wykładzina kauczukowa. Odpowiedź: Należy wycenić tak jak w przedmiarze (poz. 94 i 95 branża budowlana – Posadzki z wykładzin z tworzyw sztucznych rulonowych – wykładzina kauczukowa).
Pytanie: Wg SIWZ obiekt jest objęty ochroną konserwatorską z zgodnie z § 24 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich , prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków wymaga się aby osoba prowadząca budowę odbyła co najmniej 2 –letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków. Brak jest w/w wymogów w SIWZ. W związku z powyższym prosimy o informację czy Zamawiający będzie wymagał udokumentowania czy też spełnienia tego warunku. Odpowiedź: Zamawiający nie będzie wymagał spełnienia tego warunku.
Pytanie: W pozycji przedmiaru budowlanego nr 74 d.3.2. występują tynki wewnętrzne zwykłe IV kat. Natomiast w opisie architektonicznym występują tynki z gładzi gipsowej. Prosimy o wyjaśnienie tej rozbieżności. Odpowiedź: Zamawiający potwierdza, iż w pozycji 74 d.3.2. należy wycenić tynki z gładzi gipsowej zgodnie z opisem architektonicznym. W związku z powyższym poz. 74 przedmiaru branża budowlana d.3.2 należy wycenić:
Pytanie: Brak jest w przedmiarze nakładów na utylizację gruzu. Prosimy o uzupełnienie przedmiaru o odpowiednią pozycję. Odpowiedź: Zamawiający potwierdza. W ofercie należy doliczyć: Utylizacja gruzu – 224,512m3 W związku z powyższym należy do przedmiaru branża budowlana wstawić i wycenić poz. 249
Pytanie: Brak jest w przedmiarze nakładów na rusztowania oraz ich pracę. Prosimy o uzupełnienie przedmiaru o odpowiednie pozycje. Odpowiedź: Zamawiający potwierdza. W ofercie należy doliczyć: Rusztowania zewnętrzne rurowe – 902,40m2 W związku z powyższym należy do przedmiaru branża budowlana wstawić i wycenić poz. 250
Pytanie: W przedmiarach robót na wykonanie w/w inwestycji brakuje nakładów na: - montaż neutralizatora skroplin, instalację odprowadzającą i izolację, - napełnienie instalacji zewnętrznych c.o. płynem nie zamarzającym, podać pojemność instalacji i urządzeń. - montaż zestawu do podnoszenia ciśnienia w instalacji p.poż. Proszę podać typ i parametry tego urządzenia - wykonanie instalacji elektrycznej do urządzeń i aparatury kontrolno-pomiarowej kotłowni. - przedmiar na instalację gazową przewiduje zawór samozamykający MAG ale brak nakładów na centralę sterującą, detektory, sygnalizator, uruchomienie. - projekt dla c.o. przewiduje część instalacji wykonanej z rur stalowych a część z rur z tworzywa. W przedmiarze są tylko rury z tworzywa, czy tak ma zostać. - w przedmiarze ujęto montaż wszystkich umywalek i WC niepełnosprawnych na stelażach natomiast brak nakładów na same stelaże. - czy w natryskach będą montowane brodziki? Odpowiedź: - Montaż neutralizatora skroplin Należy do przedmiaru branża sanitarna-instalacja c.o. i kotłownia wstawić i wycenić poz. 135
- Napełnienie instalacji zewnętrznych c.o. płynem niezamarzającym (Glikol 125 l). Należy do przedmiaru branża sanitarna-instalacja c.o. i kotłownia wstawić i wycenić poz. 136 i poz. 137
- Zestaw do podnoszenia ciśnienia w instalacji p.poż. – będzie ewentualnie wymagany dopiero po wykonaniu instalacji, tylko w przypadku gdy ciśnienie nie będzie spełniało norm. - Podłączenie urządzeń w kotłowni w gestii dostawcy i wykonawcy kotłowni. Zasilanie urządzeń kotłowni wg. rys. E13. - Zawór MAG – nie wyceniać poz. 4 przedmiaru branża sanitarna-instalacja wewn. wod.-kan., gaz. GAZEX nie jest w tej instalacji wymagany. - w przedmiarach instalacji c.o. i kotłowni (poz. 51-55) są ujęte rury stalowe i tak je należy wycenić. - w przedmiarze branża sanitarna wod.-kan. urządzenia sanitarne montowane są standardowo nie na stelażach. - W natryskach będą montowane brodziki. W związku z powyższym należy do przedmiaru branża sanitarna-instalacja wod.-kan. gaz., wstawić i wycenić poz. 89
Pytanie: Proszę o informację czy Zamawiający wyrazi zgodę na zamianę konstrukcji drzwi pożarowych z konstrukcji stalowej na aluminiową. Odnoszę się do drzwi: Dp-poż.1, Dp-poż.4, Dp-poż.5, Dp-poż.6. Drzwi w wersji aluminiowej będą znacząco tańsze. Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę pod warunkiem zachowania wszystkich parametrów technicznych a zwłaszcza klasy odporności ogniowej.
Modyfikacja treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia: Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 roku, poz. 907 z późniejszymi zmianami) niniejszym informuje o dokonaniu następujących zmian w treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia:
ISTNIEJĄCY ZAPIS: Pozycja 127 d. 4.2. przedmiaru branża budowlana:
Pozycja 141 d. 4.2. przedmiaru branża budowlana:
ZASTĘPUJE SIĘ NASTĘPUJĄCYM: Pozycję 127 d. 4.2. przedmiaru branża budowlana należy wycenić:
Pozycję 141 d. 4.2. przedmiaru branża budowlana należy wycenić:
Zamawiający
Burmistrz Brzostku Wojciech Staniszewski
Zamawiający: Gmina Brzostek Brzostek, 20. 01. 2016 r. ul. Rynek 1 39-230 Brzostek
Wszyscy uczestnicy postępowania nr IZP. 271.1. 2016
dotyczy: przetargu nieograniczonego na realizację zadania pn. „Rozbudowa z przebudową istniejącego budynku oświatowego (stara szkoła) z przeznaczeniem na przedszkole na działce nr ewid. gr. 1493 położonej w miejscowości Brzostek, obręb 1, gm. Brzostek.
Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 roku, poz. 907 z późniejszymi zmianami) niniejszym informuje o modyfikacji Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia poprzez dodanie następującego dokumentu:
Burmistrz Brzostku
Wojciech Staniszewski Do pobrania: Modyfikacja SIWZ
IZP.271.1.2016 Brzostek, 19.01.2016 r. Adres strony internetowej na której Zamawiający udostępnia Specyfikacje istotnych Warunków Zamówienia:www.bipbrzostek.mserwer.pl -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Brzostek: Rozbudowa z przebudową istniejącego budynku oświatowego (stara szkoła) z przeznaczeniem na przedszkole na działce nr ewid. gr. 1493 położonej w miejscowości Brzostek, obręb 1, gm. Brzostek Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Brzostek , Rynek 1, 39-230 Brzostek, woj. podkarpackie, tel. 14 680 30 26, faks 14 680 30 25.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa. SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa z przebudową istniejącego budynku oświatowego (stara szkoła) z przeznaczeniem na przedszkole na działce nr ewid. gr. 1493 położonej w miejscowości Brzostek, obręb 1, gm. Brzostek. II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane. II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonaniu prac związanych z rozbudową i przebudową istniejącego budynku oświatowego (stara szkoła) na cele 7-oddziałowego przedszkola wraz z instalacjami zewnętrznymi i wewnętrznymi, przebudową układu komunikacyjnego samochodowego i pieszego przy budynku oraz ogrodzeniem placu zabaw obejmujących: -Rozbudowę budynku od strony północnej, - Prace związane ze zmianą układu i przeznaczenia pomieszczeń zgodnie z nowym sposobem użytkowania obiektu, - Przebudowę drogi zewnętrznej wokół budynku, - Przebudowę chodników wokół budynku, - Wykonanie ogrodzenia placu zabaw, - Wykonanie zewnętrznej instalacji burzowej i sanitarnej, - Wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, - Wykonanie docieplenia ścian, stropów i wykonanie tynków zewnętrznych, - Zmianę konstrukcji dachowej, pokrycia dachowego, rur spustowych i rynien dachowych, - Wykonanie stropów podwieszanych, wykończenia ścian, sufitów i posadzek, - Wykonanie wewnętrznej instalacji wodociągowej, - Wykonanie wewnętrznej instalacji kanalizacji sanitarnej, - Wykonanie instalacji centralnego ogrzewania oraz instalacji c.w.u., - Wykonanie kotłowni gazowej z pompą ciepła i kotłem kondensacyjnym, - Wykonanie wewnętrznej instalacji gazowej, - Zainstalowanie windy gastronomicznej, - Wykonanie wewnętrznej instalacji elektrycznej, odgromowej, ochrony od porażeń i teletechnicznej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają: dokumentacja projektowa, przedmiary robót, specyfikacja techniczna, które stanowią załączniki do niniejszej specyfikacji.. II.1.5)
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.10.00.00-8, 45.11.00.00-1, 45.20.00.00-9, 45.23.00.00-8, 45.26.00.00-7, 45.26.20.00-1, 45.30.00.00-0, 45.31.11.00-1, 45.31.12.00-2, 45.31.23.00-0, 45.31.16.00-5, 45.31.23.10-3, 45.31.43.00-4, 45.31.57.00-5, 45.33.00.00-9, 45.33.10.00-6, 45.33.30.00-0, 45.40.00.00-1, 45.44.00.00-3. II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie. II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie. II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2016. SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM III.1) WADIUM Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 50 000,00 zł (pięćdziesiąt tysięcy złotych) III.2) ZALICZKI III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada: III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5) Zbiorcze zestawienie kosztów zadania - zał. nr 7 do SIWZ SEKCJA IV: PROCEDURA IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
IV.2.2)
IV.3) ZMIANA UMOWY przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian Zamawiający dopuszcza dokonanie zmiany umowy na uzasadniony wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego zgodnie z art.144 ustawy w tym także w zakresie postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia następujących warunków: 1. Warunki istotne, w szczególności: 1) Zmiana terminu wykonania zamówienia ulegnie zmianie w przypadku skrócenia terminu realizacji inwestycji lub przedłużenia w przypadku wystąpienia opóźnień wynikających z: a. przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego, b. działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe) mające bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót, c. warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawozdań, dokonywanie odbiorów, w szczególności: wiatr uniemożliwiający prace maszyn budowlanych, gwałtowne opady deszczu, gradobicie, burze z wyładowaniami atmosferycznymi, opady deszczu trwające bez przerwy co najmniej 4 dni robocze itp., d. gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej lub udzielenia zamówień dodatkowych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu umowy, e. wystąpienie okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności. 2) Zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności przekroczenie określonych przez prawo terminów wydawania prze te organy decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp. 3) Zmiany technologiczne w szczególności: a. konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu zamiennych rozwiązań technicznych/technologicznych lub materiałowych niż wskazane w dokumentacji projektowej, przy możliwej modyfikacji wynagrodzenia Wykonawcy, w sytuacji konieczności zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych, usprawnienia procesu budowy bądź usunięcia wad ukrytych dokumentacji projektowej i uzyskania założonego efektu użytkowego w sytuacji gdy nie zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem projektu, b. odmienne niż przyjęte w dokumentacji warunki terenowe w szczególności istnienie podziemnych sieci, instalacji i urządzeń lub niezinwentaryzowanych obiektów budowlanych skutkujące niemożliwością wykonania przedmiotu zamówienia przy dotychczasowych założeniach technologicznych lub materiałowych, c. konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. 4) Zmiany wynikające z konieczności poprawiania omyłek i błędów projektowania inwestycji. 6) Zmiany podwykonawców (nowy podwykonawca musi spełniać takie same warunki jak podwykonawca pierwotny) lub zakresu robót powierzonych podwykonawcom na uzasadniony wniosek Wykonawcy, pod warunkiem wyrażenia zgody przez Zamawiającego na taką zmianę. 7) Zmiany albo rezygnacji z podwykonawcy na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postepowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ww. ustawy, pod warunkiem wykazania Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postepowania o udzielenie zamówienia. 2. Warunki nieistotne, w szczególności: 1) wystąpienie omyłek pisarskich i rachunkowych, 2) zmiany formy organizacyjnej Wykonawcy (przekształcenie itp.), 3) zmiany osób nadzorujących wykonanie przedmiotu umowy, 4) zmiany obowiązujących przepisów prawa, 5) zmiana ustawowej stawki podatku od towarów i usług, wówczas wynagrodzenie ulegnie zmianie w ten sposób, że do wynagrodzenia netto zostanie doliczony podatek VAT w wysokości wynikającej z przepisów, 6) inne, które w sposób istotny nie będą ingerować w przedmiot umowy. 3. Wszelkie zmiany umowy będą dokonywane w postaci pisemnych aneksów podpisanych przez obie strony pod rygorem nieważności. IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bipbrzostek.mserwer.pl IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.02.2016 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miejski w Brzostku - sekretariat ul. Rynek 1, 39-230 Brzostek. IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Zamawiający Burmistrz Brzostku Wojciech Staniszewski
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
informacje wprowadził: | Grzegorz Kudacz | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
informacje wytworzył: | Grzegorz Kudacz | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
data dodania: 19 Stycznia 2016 |
data modyfikacji: / |
data wyworzenia: Grzegorz Kudacz / 19 Stycznia 2016 |